سلام بانو

ساخت وبلاگ

سرمایه گذاری در ترکیه:

بر اساس «اصلاحیه مقررات مربوط به اجرای قانون شهروندی ترکیه» که در تاریخ ۱۲ژانویه ۲۰۱۷ به شماره ۲۹۹۴۶، در روزنامه رسمی کشور ترکیه منتشر شد و به اجرا درآمد، به پیشنهاد وزارت کشور و تصمیم شورای وزیران، در مورد ارائه حق شهروندی ترکیه برای افرادی تصمیم گرفته خواهد شد که در حدود 2500 دلارِ آمریکا، در ترکیه سرمایه گذاری ثابت کرده و سرمایه گذاری ایشان توسط وزارت اقتصاد ترکیه ثبت شده باشد. با توران گشت همراه باشید:

الف) درخواست و مدت ارزیابی

۱-اشخاص حقیقی که با استناد به قانون سرمایه گذاری ثابت در حدود ۵۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا، برای اخذ تابعیت درخواست خواهند داد، بایستی درخواست کتبی خود را مطابق با مدارک قید شده زیر، به وزارت اقتصاد ترکیه ارائه بدهند :

-در پرونده تقاضانامه، که توسط فرد متقاضی امضا شده است، مدارک زیر ضمیمه شده باشد؛

-فرم اطلاعات سرمایه گذاری که به طور کامل پر شده باشد.

-کپی صفحاتی از گذرنامه که حاوی اطلاعات شناسایی فرد می باشد.

-ارائه فرم مشارکت در سهام متعلق به شخص حقوقی که سرمایه گذاری ثابت را انجام داده و همچنین ارائه آگهی ثبت شده در روزنامه (ticaret sicil)، که نشانگر میزان سرمایه باشد.

-ارائه گزارشی دال بر تایید مبلغ سرمایه ثابت با هدف معین که توسط مشاور متعهد مالی تصدیق شده باشد (در چهارچوب این گزارش، سرمایه گذاری هایی شامل این امتیاز خواهند شد که بعد از تصویب این قانون ثبت شده اند. در بررسی تقاضانامه های سال های آتی، گزارش سرمایه گذاری های ثابت تأیید شده افراد متقاضی، که مربوط به حداکثر سه سال قبل از تاریخ ثبت تقاضانامه باشند، مورد توجه قرار خواهد گرفت).

-در همان گزارش مورد تأیید مشاور مالی رسمی، گواهی تأیید انتقال سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حدود ۵۰۰٫۰۰۰ دلار به سهام شرکت و همچنین صورت حساب مربوط به سپرده ارز خارجی ارائه شده باشد.

۲- اگر مشخص شود که درخواست از سوی اداره کل سرمایه گذاری خارجی و وزارت اجرایی توسعه اقتصاد، دارای شرایط لازم است، برای تصویب به وزارتخانه ارسال می شود. درخواست هایی که حاوی شرایط لازم نباشند از سوی اداره کل سرمایه گذاری خارجی و وزارت اجرایی توسعه اقتصاد رد می شوند. درخواست هایی که حاوی مدارک و اطلاعات ناقص باشند، در صورت عدم تکمیل در مدت یک ماه پس از تاریخ ابلاغ کتبی به متقاضی، بدون نیاز به هر گونه عملیات اضافی از فرآیند بررسی حذف خواهند شد.

۳- درخواست هایی که از سوی مقام مربوطه در وزارتخانه مورد تأیید باشند جهت انجام مراحل بعدی به وزارت کشور ارسال می شوند.

ب) توضیحات

 اگر سرمایه گذار خارجی دارای درصد مشخصی از شرکتی باشد که در آن سرمایه گذاری میکند؛ نسبت سهم مشارکت شخص در شرکت به کل سهام، ضربدر مجموع مقدار سرمایه شرکت، باید حداقل ۵۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

-در تعیین مقدار مبلغ سرمایه ثابت، تاریخ ۱۹.۰۹.۲۰۱۸ که از سوی مقررات تعیین شده، مورد توجه قرار خواهد گرفت. سرمایه گذاریهای ثابت انجام شده قبل از این تاریخ، مشمول حق ثبت درخواست برای اخذ شهروندی نخواهند بود.

-گزارش سرمایه گذاری های ثابت تأیید شده افراد متقاضی که مربوط به حداکثر سه سال قبل از تاریخ ثبت تقاضانامه باشند، مورد توجه قرار خواهد گرفت

 در تقاضانامه هایی که در سال های آتی ارائه خواهند شد، جهت محاسبه هزینه های سرمایه گذاری ثابت، هزینه های حداکثر ۳ سال گذشته در نظر گرفته خواهد شد.

-در صورتی که به یک سرمایه گذاری موجود، سرمایه گذاری ثابتی اضافه شود، از تاریخی که سرمایه گذاری جدید آغاز شده، افزایش میزان سرمایه گذاری ثابت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

-متقاضیانی که از سوی اداره مشخص شود درخواست آن ها با سند جعلی صورت گرفته و یا از نظر محتوا گمراه کننده است، روند مربوط به عملیات بررسی و اعطای تابعیتشان متوقف شده و چنانچه تابعیت اخذ کرده باشند، برای باطل شدن حق شهروندی آن ها، اطلاعیه ای به وزارت کشور ارسال می شود. همچنین این متقاضیان، در رابطه با درخواست هایی که در آینده انجام خواهند داد، حتی در صورت مطابق بودن با شرایط موجود، تقاضایشان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

با ثبت شرکت میتوانید پس از ۵ سال‌ اقامت دائم ترکیه را بدست آورید.حتما توجه داشته باشید در طی این ۵ سال شرکت شما باید فعال باشد و فعالیت شرکت شما برای گرفتن اقامت الزامی است. اگر شما به عنوان سرمایه گذار وارد عرصه ی فعالیت در ترکیه شوید،مشاوران توران گشت از روز اول شروع همکاری،پروسه دریافت اقامت دائم شما یا دریافت پاسپورت ترکیه را آغاز نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن،مراحل قانونی آن را انجام می دهند.

انواع اقامت و دریافت ویزا با توران گشت:

اقامت ملکی در ترکیه:

برای خرید ملک در کشور ترکیه نیازمند طی کردن برخی مراحل هستید که در ادامه به شما توضیح میدهیم:

1-در ابتدا باید مطمئن شوید که در لیست اتباعی که مجاز به خرید ملک و یا زمینهای کشور ترکیه میباشند، هستید یا خیر.

2-مرحله بعد باید درخواست خود را به صورت کتبی برای انتقال سند به منظور خرید ملک به سازمانهای ثبت اسناد و املاک ارائه کنید تا در مراحل دریافت سند با مشکلی مواجه نشوید.

مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه:

1- مدرک و سند با تمام مشخصات ملک که به تائید ثبت‌اسناد در ترکیه رسیده باشد.

2-کارت ملی و همچنین پاسپورت و شناسنامه درحالی‌که ترجمه به زبان ترکی شده باشند،تحویل داده شوند.

3-از شهرداری منطقه باید برگه تسویه‌حساب و همچنین پایان کار دریافت و تحویل ثبت‌اسناد شود

4-فروشنده می‌بایست یک عکس ۴*۶ و همچنین خریدار دو عکس ۴*۶ را ارائه دهند.

4-برای ملک و ساختمان موردنظر بیمه‌نامه زلزله لازم و ضروری است.

دریافت اقامت تحصیلی در ترکیه توسط توران گشت:

پذیرش دانشجو در دانشگاههای ترکیه:

کشور ترکیه از جمله کشور هایی است که هزینه تحصیل ترکیه در مقاطع مختلف دانشگاه های آن پایین می باشد. سطح دانشگاههای این کشور بالا است و به دلیل کیفیت خوب آموزش و بورسیه هایی که به دانشجویان اعطا می شود، این کشور یکی از مقصد های دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به شمار می آید. هم چنین دانشجویان ایرانی که در رشته های مورد علاقه شان موفق به قبولی در کنکور مقاطع بالاتر در ایران نشده اند، کشور ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل آن ها باشد. یکی از شرط های پذیرش در دانشگاههای ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه است که هر دانشگاهی بسته به سطح آموزشی خود آزمونی را برگزار می کند و دانشجویان با هر سنی و تنها با داشتن مدرک دیپلم می توانند در این آزمون ها شرکت نمایند. زبان تحصیل در اکثر دانشگاههای ترکیه به زبان ترکی استانبولی است. البته برای کسانی که به این زبان آشنایی ندارند دوره های رایگان یادگیری این زبان برگزار می گردد. مقطع لیسانس در دانشگاه های ترکیه معمولا ۴ سال است اما در رشته هایی مثل پزشکی طول این دوره ۶ سال می باشد. همچنین دوره فوق لیسانس در کشور ترکیه ۲ سال و مقطع دکتری نیز ۴ سال است. پذیرش در اکثر دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آزمون سراسری انجام نمی پذیرد و هر دانشگاهی بر اساس شرایط خود آزمون جداگانه ای را برگزار می نماید. این امتحانات سالی ۲ بار از طرف دانشگاهها برگزار می گردد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه:

دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را دارند می بایست برای پذیرش و شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی اقدام نمایند. تاییدیه و مجوز شرکت دانشجو در این دوره ها از طریق مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش پرورش ترکیه یا از طریق پذیرش در دانشگاههای کشور ترکیه امکان پذیر است. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه بایستی به سفارت خانه ها و کنسولگری های دولت ترکیه در ایران مراجعه نماید و پس از تایید، ویزای تحصیلی خود را اخذ نموده و از این طریق مجوز ورود به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل را پیدا می کند. ویزای تحصیلی ترکیه ۱ سال اعتبار دارد. دانشجو باید پس از ورود به کشور ترکیه تا قبل از یک ماه به اداره امنیت کشور ترکیه مراجعه نموده و دفترچه اقامت بگیرد.

اقامت کاری ترکیه با توران گشت:

دریافت اجازه کار ترکیه برای تمامی افرادی که قصد استخدام در ترکیه و یا راه اندازی کسب و کار در ترکیه دارند الزامی است.

چرا کشور ترکیه برای اقامت کاری؟

اقتصاد کشور ترکیه در رتبه هجده جهان قرار دارد.

موقعیت استراتژیک این کشور بین اروپا و آسیا

نرخ رشد اقتصادی در چندسال اخیر

شرایط عمومی کار در ترکیه:

45 ساعت کار در هفته

ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 17 مشغول به کار

14 روز تعطیلات با حقوق برای کارمندان(این میزان نسبت به ساعت های کاری فرد افزایش می یابد، به این دلیل افراد خارجی بسیاری تمایل به کار در کشور ترکیه را دارند)

حداقل دستمزد ماهیانه در کشور ترکیه 1134 لیره که معادل 300 یورو و این دستمزد بطور متوسط ماهی 1671 لیره که معادل 580 یورو می باشد.

هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در این کشور بطور متوسط ماهی 500 تا 600 دلار است.

ویزای کار ترکیه و مدارک لازم برای ویزای کار ترکیه:

دفترچه اقامت

ارائه برگه اقامت و پاسپورت

یک قطعه عکس

کد ملی جمهوری ترکیه که از سوی اداره امنیت ترکیه صادر شده و مخصوص تبعه خارجی (متقاضی) می باشد

برگه درخواست کار + پیشنهاد کاری از کارفرما

مدارک تأیید صحت پیشنهاد کاری

برگه در خواست الکترونیکی

تایید مدارک شرکتی درخواست کار شما را تأیید نموده از طرف وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه

آدرس ایمیل کارفرما

کد رمز دولتی کارفرمای خود

حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

مزایای اخذ اقامت کاری ترکیه کدامند؟

امکان دریافت اقامت بلند مدت ترکیه (بعد از گذشت ۸ سال متوالی کار و زندگی بدون وقفه در ترکیه می‌توان اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت نمود).

بعد از ۴ سال کار رسمی در ترکیه می‌توانید جهت اخذ شهروندی این کشور درخواست بدهید و در صورت موافقت مسئولین پاسپورت ترک دریافت کنید.

استفاده از بیمه درمانی ترکیه که تمامی هزینه‌های درمانی شما را پرداخت می‌کند.

با کار در ترکیه، کارمندان افراد دارای سابقه کار بین‌المللی خواهند بود و می‌توانند از آن برای مهاجرت به کشورهای دیگر استفاده کنند.

 

 

 

 

سلام بانو...
ما را در سایت سلام بانو دنبال می کنید

برچسب : توران گشت , ترکیه , گردشگری ترکیه , تحصیل در ترکیه , خرید ملک در ترکیه, نویسنده : فرشاد حاتمی کیا salambanoo بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1398 ساعت: 3:07